Budowanie marki - Małgorzata Dąbrowska Trener Coach Doradca
+48 504 192 036

Budowanie marki

Marka to magazyn zaufania, który nabiera coraz większego znaczenia w miarę mnożenia możliwości

dokonywania wyboru. Ludzie chcą upraszczać sobie życie. – Niall FitzGerald

 

Budowanie dobrej marki

 

Dzisiaj coraz więcej mówi się o znaczeniu marki zarówno jeżeli chodzi o firmę lub produkt jak i o markę osobistą.

Co to jest ta marka?

Najprościej można powiedzieć, że to zestaw opinii na temat produktu, firmy, a także osoby.

Marka to również bardzo konkretna nazwa, za którą te opinie stoją.

Każda firma stara się, tworząc markę, wywołać w głowach odbiorców bardzo konkretne emocje.

Kiedy więc słyszymy :

Buty do biegania to … Nike

Najlepsze komputery …Microsoft, Apple

Impreza i napój … Pepsi Itd.

Pomyślmy więc tak bardziej osobiście i lokalnie. Jeżeli nasi klienci słyszą nazwę naszej firmy, albo nasze nazwisko – to jakie mają emocje i skojarzenia???

Tak! To jest jedno z najważniejszych pytań, które trzeba sobie wciąż zadawać prowadząc własny biznes, tworząc produkty, czy też usługi.

Co więc możesz zrobić aby wykreować dobrą markę? Na jakie pytania trzeba sobie  odpowiedzieć aby przygotować  unikalną propozycję dla swojego Klienta:

  • Jaki problem Klienta rozwiązuje Twój produkt?
  • W jaki sposób, czym się wyróżniasz na tle konkurencji?
  • Dlaczego Klient ma kupić od Ciebie?
  • Jaki jest Twój najważniejszy, docelowy klient ?
  • Gdzie jest i jak możesz docierać do swojego najlepszego Klienta?

Na podstawie tych odpowiedzi nadaj odpowiednią nazwę produktowi lub usłudze. Następne wyzwanie to trwanie w pamięci Klienta, a wciąć celem pozostaje pozyskiwanie nowego Klienta.

I znów seria pytań:

  • Na czym polega wyjątkowość Twojej oferty? Co najbardziej cenią Twoi klienci?
  • Jakie skojarzenia i emocje budzi nazwa?
  • Czy Twój  przekaz dociera skutecznie do Twoich klientów?
  • Czy klient mając problem, który Ty rozwiązujesz, pomyśli o Twoim produkcie i o Tobie?
  • Czy Klient dostaje na bieżąco informacje o Twoich nowych propozycjach?
  • Czy zaskakujesz go pozytywnie  nowymi rozwiązaniami?
  • Czy ma z Tobą łatwy kontakt?
  • Czy Klienci polecają sobie  Twoje usługi i produkty?
  • Czy działa dla Ciebie i Twojej firmy marketing szeptany?
  • Czy wykorzystujesz nowoczesne media i regularnie zdobywasz nowych klientów tą drogą ?

Wiem, że to dużo pytań, jednak znalezienie odpowiedzi na nie, bardzo pomoże w rozwoju Twojej firmy.

Podpowiem jeszcze, że bardzo dobrą metodą jest obserwowanie sprawdzonych przykładów, czyli posiadanie swojego wzorca, do którego można się porównywać(benchmark).

Powodzenia!Stwórz silną markę! I podziel się z nami swoimi przemyśleniami.

I niech Moc będzie z Tobą!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Zapisz się na newsletter i pobierz 7 sprawdzanych tajemnic życia pełnego szczęścia i sukcesów!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl
 

Zapisz się na newsletter i po pierwsze zdobądź etapy kryzysu!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl