Inne spojrzenie na negocjacje cz.2 - Małgorzata Dąbrowska Trener Coach Doradca
+48 504 192 036

Inne spojrzenie na negocjacje cz.2

Mógłbyś osiągnąć w życiu wszystko, co chcesz, gdybyś tylko choć trochę pomógł innym ludziom

osiągnąć to, czego oni chcą. – Zig Zigler

 

Dzisiaj dalszy ciąg sprawdzonych sposobów na skuteczne negocjacje.

Jeżeli nie czytałeś ostatniego wpisu

to zapraszam cofnij się do 08.10.2015.

A więc:

6. Zorganizuj zawody

Konkurs dla dostawców powoduje, że każdy z nich mając świadomość konkurencji

stara się dla Ciebie bardziej. Dokładnie tak samo jest kiedy sprzedajesz – tylko tutaj kupujący muszą

wiedzieć, że mają konkurencję, ale zawsze argumenty, które stosujesz muszą być prawdziwe i rzetelne.

W każdej transakcji postaraj się pokazać kupującym jej wyjątkowość, która nigdy więcej nie powtórzy się

w takiej formie.

7. Negocjuj z właściwą osobą

Zanim zaczniesz cokolwiek negocjować, sprawdź czy rozmawiasz z osobą

decyzyjną czyli taką, która może decydować o warunkach kontraktu. Na nic się zda przekonywanie

pracownika, który nie ma żadnych uprawnień, a wszystko będzie musiało się opierać o przełożonego.

Wtedy poproś o rozmowę właśnie z tamtą osobą.

Jeżeli zaś dużo zależy od Ciebie, a nie chcesz iść na ustępstwa, też możesz odwołać się do konieczności

porozmawiania i uzgodnienia ewentualnych ustępstw ze swoim wspólnikiem, a wtedy zyskujesz na

czasie do zastanowienia.

8. Żągluj czynnikami 

W rozmowie handlowej zawsze używaj tej cechy towaru lub usługi, która jest dla

Ciebie ważna jeśli kupujesz. Jeśli sprzedajesz, tej, która jest ważna dla Twojego Klienta. Aby to było

możliwe musisz znać swoje potrzeby lub poznać potrzeby Klienta.

Te czynniki to: cena, warunki kredytowania, warunki dostawy, czas dostawy, gwarancje i serwis, edycje

limitowane, wersje ekskluzywne itp.

9. Siła słowa drukowanego

Tak już jest, że to co jest napisane wydaje się ważniejsze. Warto o tym

pamiętać kiedy negocjujesz. Przykład: jeżeli zadzwonisz lub pojedziesz np. do salonu samochodowego i

poprosisz o ofertę na zakup przez Ciebie samochodu to sprzedawca owszem coś Ci przedstawi, ale nie

będzie to wiążące i ważne dopóki te uzgodnienia nie zostaną zapisane. Dopiero zapisane uzgodnienia

powodują, że obie strony zaczynają traktować je bardzo poważnie. Warto więc negocjować również

mailowo.

10. Nie bój się sprawdzać co działa najlepiej 

To, że nie zawsze negocjacje wyjdą zgodnie z zasadą wygrana-

wygrana, nie oznacza jeszcze przegranej. Tak jak w każdej umiejętności i tutaj również potrzeba

doświadczenia, a to bierze się z popełnionych błędów, które należy raczej traktować jako informację

zwrotną co działa, a co nie działa, by na tej podstawie modyfikować swoje przyszłe zachowania, aż do

perfekcji.

Cóż! Pozostaje zastosować! To naprawdę działa!

Ile razy nie zapomnę zapytać o lepszą cenę odpowiednią osobę, tyle razy jestem na tym pytaniu do przodu.

Spróbuj i Ty! A najlepiej nie próbuj, bo to takie niekonkretne, po prostu zrób to. Powodzenia!

I niech Moc będzie z Tobą!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Zapisz się na newsletter i pobierz 7 sprawdzanych tajemnic życia pełnego szczęścia i sukcesów!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl
 

Zapisz się na newsletter i po pierwsze zdobądź etapy kryzysu!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl