Jak Richard Branson zbudował swój sukces - cz.I - Małgorzata Dąbrowska Trener Coach Doradca
+48 504 192 036

Jak Richard Branson zbudował swój sukces – cz.I

„Nie wierzę, że szczęście tak po prostu samo przychodzi – trzeba nad nim pracować” – Richard Branson

 

Like A Virgin

 

To tytuł książki Richarda Bransona, którą czyta się po prostu jednym tchem. Chyba nigdy czytanie książki

biznesowej nie pozwoliło mi się tak często uśmiechać, jak tym razem.

Ponieważ książka jest spisem odpowiedzi na zadawane przez różnych ludzi pytania, cały czas miałam wrażenie,

że słyszę energetyczny, roześmiany głos Bransona.

Bije z tych wypowiedzi niesamowita radość życia i pasja tworzenia, a także mądrość, dystans i doświadczenie

życiowe.

Kiedyś myślałam, że Branson to taki wieczny, nieodpowiedzialny Piotruś Pan, a okazało się , że ten Pan bardzo

mocno stąpa po ziemi, założył ponad 400 firm w ramach Virgin Group i należy do najbogatszych ludzi na świecie.

Co z tej książki zapamiętałam przede wszystkim?

Pozwól , że podzielę się z Tobą najważniejszymi zasadami Bransona:

 

1. Jeśli Cię to nie bawi to tego nie rób. – Zakładając Biznes trzeba jednak ciężko pracować, a skoro tak to

trzeba mieć ogromną frajdę z tego co się robi, by ostatecznie móc być z tego dumnym.

2. Bądź innowacyjny – stwórz coś odmiennego. – Jedyny sposób to zaskoczyć i Klienta i konkurencje.

3. Duma z przynależności czyni cuda. – Zrób wszystko aby Twoi ludzie byli dumni z faktu, że pracują z Tobą.

4. Kieruj dzięki umiejętności słuchania. – Słuchanie to najważniejsza umiejętność lidera. Szczególnie

słuchaj swoich współpracowników i rozmawiaj z nimi przy każdej możliwej okazji by poznać ich opinie,

problemy i dobre pomysły.

5. Doceniaj – zawsze gdy tylko możesz. Nie krytykuj, ludzie i tak wiedzą kiedy popełnili błąd.

6. Potrzeba Ci mniej agresji, a więcej determinacji. – negocjacje są trudne, trzeba być twardym, ale na

pewno nie agresywnym, a mili ludzie łatwiej robią dobre interesy.

7. Bądź widoczny – przykuj uwagę mediów w sprytny sposób. Zawsze bądź na pierwszej stronie.

8. Wspaniała obsługa Klienta to łańcuch w którym liczy się każde ogniwo. – Bardzo dużo, a właściwie

wszystko zależy od obsługi każdego pracownika, od jego uśmiechu, dbałości o każdy szczegół i

zaangażowania.

9. Zawsze szybko podejmuj decyzję ale pamiętaj o zagrożeniach. – Warto podejmować ryzyko, nawet

duże, ale zawsze kontrolowane.

10. Małe jest piękne – Małe powstające biznesy mają zaskakującą przewagę gdy podejmują walkę z dużymi,

nieefektywnymi konkurentami. Wystarczy , że poznają słabe ich strony i wykorzystają je na własną

korzyść. Żadna duża firma nie jest wstanie tak szybko wprowadzać zmian jak mała.

Pozwól , że tutaj się zatrzymam. Jest to wystarczająca dawka Inspiracji do przemyślenia.

Ale aby lepiej przekazać Ci ducha grupy Virgin zapraszam, pooglądaj ich Instrukcję bezpieczeństwa dla linii

lotniczych :

Co myślisz o ich kreatywności?

Na drugą cześć zapraszam już za tydzień.

I niech Moc będzie z Tobą!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Zapisz się na newsletter i pobierz 7 sprawdzanych tajemnic życia pełnego szczęścia i sukcesów!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl
 

Zapisz się na newsletter i po pierwsze zdobądź etapy kryzysu!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl