Seks i negocjacje - Małgorzata Dąbrowska Trener Coach Doradca
+48 504 192 036

Seks i negocjacje

„Negocjacje bez przygotowania to jak seks bez gry wstępnej” – Witold   Anusz

 

Prawda, że dobre, a jak jeszcze jest o seksie to już od razu lepiej przykuwa uwagę.

Seks i negocjacje – to był właśnie tytuł mowy Witolda Anusza. Sam temat negocjacji został dodatkowo

pogłębiony przez autora w kolejnym warsztatowym dniu Festiwalu Inspiracji.

I na co Autor zwrócił uwagę?

Po pierwsze przygotowanie jest najważniejsze!

Pan Witold zwrócił uwagę, że w rzeczywistości to aż 50 % rozmów negocjacyjnych nie jest przygotowana, czyli

rozmówcy idą na tzw. żywioł. Można by dla przeciwwagi powiedzieć, że aż 50 % rozmów jest przygotowana! A

Ty do której grupy należysz?

Ok. To jak i co trzeba przygotować?

Więc po drugie trzeba mieć świadomość negocjacji, a to oznacza , że koniecznym jest określenie sobie celu

rozmowy. Bez konkretnie wyznaczonego celu nie wiadomo czy jesteśmy we właściwym miejscu zarówno w

czasie trwania rozmów jak i po ich zakończeniu.

Po trzecie znaleźć swój UPS (unique selling proposition) – unikatowa propozycja sprzedażowa, czyli coś co

odróżnia nas i naszą firmę od konkurencji.

Po czwarte posiadać: Formularz badania potrzeb , najlepiej jeszcze z zapisanymi pytaniami lub

sekwencjami pytań i w marę możliwości zapełnić go odpowiedziami Klienta.

Po piąte posiadać spisane argumenty w języku korzyści dla Klienta.

Po szóste przewidzieć wszystkie możliwe i oczywiście przygotować przemyślane odpowiedzi.

Po siódme zaplanować całe spotkanie czyli rozpisać co kiedy będzie się działo.

Po ósme przygotować możliwe scenariusze czy też strategie – na zasadzie: a jak powie to – to zrobimy tak,

a jak powie tamto – to zrobimy tak.

Po dziewiąte poznać i przeanalizować typ osobowości naszego rozmówcy oraz sposoby prowadzenia

rozmowy z każdym z typów, oczywiście jeśli jest to rzeczywiście możliwe.

Po dziesiąte przygotować sobie taktykę ustępstw – czyli co możemy odpuścić, a co jest bezwzględnie dla

nas ważne (to w dużej mierze wynika z założonego celu). I tu bardzo przyda się znajomość takich terminów

jak ZOPA – (Zone of Possible Agreement) – strefa możliwego porozumienia

I BATNA – (Best Alternative To Negotiated Agreement) – najlepsza z alternatyw negocjowanego

porozumienia

Wreszcie ważne jest podsumowanie całej rozmowy , spisanie notatek i uwag, przeliczenie czy

rzeczywiście osiągnęliśmy porozumienie z rozmówcą na satysfakcjonujących nas warunkach, bowiem

okazuje się, że i miękkie umiejętności można zmierzyć przez system analizy wyników sprzedaży, w myśl

zasady Autora – „mierz wszystko, co ma wpływ na Twoją firmę”.

I takiego podejścia do negocjacji i takiego przygotowania z całego serca Wam życzę!

I niech Moc będzie z Wami !

I koniecznie napiszcie jak Wam idą rozmowy z Klientami.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Zapisz się na newsletter i pobierz 7 sprawdzanych tajemnic życia pełnego szczęścia i sukcesów!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl
 

Zapisz się na newsletter i po pierwsze zdobądź etapy kryzysu!

Bądż spokojna Twój adres jest bezpieczny!

FreshMail.pl