„Marketing to silnik Twojego biznesu.”
JT Foxx
Marketing, branding, networking, coaching czyli co jest najważniejsze dla biznesu wg JT Foxxa?
Powoli zastanawiam się jaki był ten 2015 rok, czego się nauczyłam, co zastosowałam, a co wciąż jeszcze mnie nie satysfakcjonuje w moim biznesie.
Wróciłam więc do posiadanych notatek ze szkoleń z ostatnich dwóch lat.
Co znalazłam?
Szczególnie pochyliłam się nad szkoleniem z młodym JT Foxem, który zaledwie w kilka lat stał się milionerem i doradcą dużych przedsiębiorców, w tym między innymi Donalda Trumpa.
Dlaczego Mu się to udało? Jakim zasadom był i jest wierny, a które ostatecznie doprowadziły go do miejsca w którym teraz jest?
Foxx zwraca uwagę na 4 czynniki, które jego zdaniem decydują o sukcesie w biznesie. Są to:
1.Marketing, 2.Branding, 3.Networking, 4.Coaching.
1.Marketing czyli promocja
Żeby biznes się udał musi mieć bardzo dobrze przemyślany marketing.
To promocja pozwala firmie się rozwijać, a to z kolei wymaga odwagi i opracowania strategii.Jednak większość przedsiębiorców powstrzymuje strach. Boimy się pokazać swój pomysł, promować swoje rozwiązania. Boimy się, że nie jesteśmy wystarczająco dobrzy, albo że promocja zbyt dużo kosztuje. A strach to wybór. Potrzebujemy go przełamać. A aby go ujarzmić potrzebujemy mieć tak mocne pragnienie sukcesu w biznesie jak chcemy i potrzebujemy oddychać. Wtedy działamy odważnie i zdecydowanie – wszystko po to, by ostatecznie odnieść sukces, który daje niezależność, szacunek i możliwości.
2.Branding czyli marka
Świadomość marki – to wiedza o własnym biznesie.
To zrozumienie i nazwanie : co robisz? kim jesteś?
Twoje zadanie to myśleć i stworzyć wizję, a potem tę wizję sprzedać .Trzeba ludziom sprzedawać wizję lepszego, ciekawszego, bardziej komfortowego życia, a oni chętnie za to zapłacą. Dużo zapłacą jeśli to co robisz, robisz z pasją i z entuzjazmem i przenosisz na nich te emocje.
Najlepiej kiedy tworzysz markę ekskluzywną – im bardziej, tym więcej na tym zarabiasz.
Zawsze kiedy budujesz swoją ofertę koniecznie przygotuj 3 poziomy oferty: podstawowy, średni i ekskluzywny.
Ofertą podstawową i średnią powinni zajmować się Twoi ludzie, a ekskluzywną Ty. Musisz być w swoim biznesie zawsze w przyszłości – minimum 6 miesięcy do przodu, a Twoi ludzie w teraźniejszości. Pamiętaj, że musisz wciąż obserwować otaczającą Cię rzeczywistość i uczyć się – tylko dzięki temu będziesz konkurencyjny.
3.Networking czyli relacje
W biznesie nie wystarczy to co wiesz, ani kogo znasz ale najważniejsze jest: kto zna Ciebie?
Następna ważna sprawa to twój kapitał ludzki, ludzie z którymi bezpośrednio pracujesz. Twoi pracownicy i Twoi dostawcy jak i Twoi klienci. Dobry zespół to umiejętność nawiązywania relacji z odpowiednimi ludźmi, których poznajesz przez szerokie i dobre relacje międzyludzkie.
4.Coaching czyli sztuka zadawania sobie pytań.
Najważniejsze są w biznesie pytania zadawane klientom, a jeszcze bardziej sobie. Fox lubi szczególnie 2 pytania:
– Jak możesz to zrobić lepiej?
– Jak możesz być jeszcze lepszy i najlepszy?
Musisz ciągle odpowiadać na pytania, które zadaje rynek i liczyć się z tym, że tylko działania na 100% dają rezultaty.
I jeszcze jedno: nie możemy zapomnieć, że robienie tego samego, a oczekiwanie innych rezultatów to definicja głupoty.
Połączenie tych 4 punktów prowadzi do sukcesu pod warunkiem, że trwa nieprzerwanie. Fox powtarzał: Learn – Earn – Return – Relearn.
Ucz się – zarabiaj – powracaj – i znów się ucz.
Na koniec dodał: Zachowuj się jak Milioner – mów jak Milioner – ubieraj się jak Milioner!
I bądź Milionerem.
I tego ci życzę!
Napisz co sadzisz o takim podejściu ?
I niech Moc będzie z Tobą!