„Każde rozwiązanie, jakiegokolwiek problemu, stanowi Twoje intelektualne aktywa.
Pomyśl o tym.” – Michael Lechter
Dokładnie tak! Jeśli znajdziemy rozwiązanie problemu dla drugiego człowieka oczywiście na gruncie
zawodowym, to możemy sprzedawać to później wielokrotnie, pod warunkiem, że sobie to uświadomimy i
wykorzystamy.
Prawda jest taka, że najlepiej rozwijają się firmy, które rozwiązują ważne problemy innych ludzi. Tak! Jak już
pisałam wielokrotnie, z punktu widzenia biznesowego, tylko jeśli klienci potrzebują i chcą rozwiązać jakiś
problem, to są skłonni dużo za to rozwiązanie zapłacić.
Cała więc nasza energia powinna być skupiona na kliencie i na jego problemach lub też potrzebach.
Jak powiedziała Roger Dow, wicedyrektor ds. sprzedaży w Mariott Hotels & Resorts : „Jeśli priorytety Klientów
nie są naszymi priorytetami, nie mamy żadnych priorytetów.”
Jestem przekonana, że jeśli połączymy te dwa fakty, czyli umiejętność rozwiązywania problemów naszego
Klienta, a potem opracujemy sposób jego rozwiązywania i uczynimy z tego świetnie działający system t o
możemy wielokrotnie i w wielu miejscach dostarczać nasz towar lub usługę, a co za tym idzie pozyskać wielu
klientów.
Tutaj nasuwa mi się jeszcze jedna myśl.
Zbudowanie systemu jest łatwiejsze do zrobienia i wdrożenia jeżeli mamy bezpośredni wpływ na działania firmy,
ponieważ jesteśmy jej właścielem.
Niestety jeżeli pracujemy tylko jako pracownik, to musimy mieć duże zaufanie szefa, aby pozwolił nam
wprowadzać nowe rozwiązania, co nie znaczy, że jest to niemożliwe. Niestety spotykam się z takimi opiniami i
frustracją pracowników, nawet jako klient, że oni nic nie mogą zrobić, że taki jest system czy też procedura.
Tak więc niezmiernie ważnym czynnikiem, przy systematyzowaniu są dobre relacje pracowników, którzy
bezpośrednio obsługują Klienta, a przełożonym, którzy te systemy weryfikują i decydują o ich wprowadzeniu .
Myślę jednak, że to żadna nowość jak ważne jest zbudowanie firmy na zasadzie dobrej przyjaznej atmosfery,
gdzie ludzie mają do siebie zaufanie i razem pracują, by wykreować najlepsze rozwiązania, które w ostateczności
będą korzystne dla wszystkich: klientów, pracowników i właścicieli firmy.
A jak to jest w Waszych firmach?
Czy macie system przekazywania sobie bezpośrednich uwag od klienta do wszystkich osób mających wpływ na
produkt lub usługę?
Z całego serca życzę Wam wspaniałego systemu w Waszej działalności!
I niech Moc będzie z Tobą!