Zasada 9 – Systematyzuj

„Każde rozwiązanie, jakiegokolwiek problemu, stanowi Twoje intelektualne aktywa.
Pomyśl o tym.” – Michael Lechter

Dokładnie tak! Jeśli znajdziemy rozwiązanie problemu dla drugiego człowieka oczywiście na gruncie

zawodowym, to możemy sprzedawać to później wielokrotnie, pod warunkiem, że sobie to uświadomimy i

wykorzystamy.

Prawda jest taka, że najlepiej rozwijają się firmy, które rozwiązują ważne problemy innych ludzi. Tak! Jak już

pisałam wielokrotnie, z punktu widzenia biznesowego, tylko jeśli klienci potrzebują i chcą rozwiązać jakiś

problem, to są skłonni dużo za to rozwiązanie zapłacić.

Cała więc nasza energia powinna być skupiona na kliencie i na jego problemach lub też potrzebach.

Jak powiedziała Roger Dow, wicedyrektor ds. sprzedaży w Mariott Hotels & Resorts : „Jeśli priorytety Klientów

nie są naszymi priorytetami, nie mamy żadnych priorytetów.”

Jestem przekonana, że jeśli połączymy te dwa fakty, czyli umiejętność rozwiązywania problemów naszego

Klienta, a potem opracujemy sposób jego rozwiązywania i uczynimy z tego świetnie działający system t o

możemy wielokrotnie i w wielu miejscach dostarczać nasz towar lub usługę, a co za tym idzie pozyskać wielu

klientów.

Tutaj nasuwa mi się jeszcze jedna myśl.

Zbudowanie systemu jest łatwiejsze do zrobienia i wdrożenia jeżeli mamy bezpośredni wpływ na działania firmy,

ponieważ jesteśmy jej właścielem.

Niestety jeżeli pracujemy tylko jako pracownik, to musimy mieć duże zaufanie szefa, aby pozwolił nam

wprowadzać nowe rozwiązania, co nie znaczy, że jest to niemożliwe. Niestety spotykam się z takimi opiniami i

frustracją pracowników, nawet jako klient, że oni nic nie mogą zrobić, że taki jest system czy też procedura.

Tak więc niezmiernie ważnym czynnikiem, przy systematyzowaniu są dobre relacje pracowników, którzy

bezpośrednio obsługują Klienta, a przełożonym, którzy te systemy weryfikują i decydują o ich wprowadzeniu .

Myślę jednak, że to żadna nowość jak ważne jest zbudowanie firmy na zasadzie dobrej przyjaznej atmosfery,

gdzie ludzie mają do siebie zaufanie i razem pracują, by wykreować najlepsze rozwiązania, które w ostateczności

będą korzystne dla wszystkich: klientów, pracowników i właścicieli firmy.

A jak to jest w Waszych firmach?

Czy macie system przekazywania sobie bezpośrednich uwag od klienta do wszystkich osób mających wpływ na

produkt lub usługę?

Z całego serca życzę Wam wspaniałego systemu w Waszej działalności!

I niech Moc będzie z Tobą!

 

Skomentuj wpis!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart
0